Gwarancja satysfakcji
Materiały służące do produkcji naszych towarów są najwyższej jakością, składane z fachową starannością. Wysyłka realizowana tuz po wpłynięciu należnej kwoty na konto. Masz sugestie? Napisz do nas. Troska o dobro naszego klienta to nasz główny cel.
Zamów newsletter

Zapisz się do newslettera

Reklama
Miejsce na Twoją reklamę
Reklama

Strona - Reklama

 

Zastosowanie gazu do napędzania pojazdu silnikiem diesla były prowadzone przez liczne firmy takie jak MAN, NSU, DKW. Znaczącym postępem w tej dziedzinie było wprowadzenie w maju 2001 roku pierwszego udanego prototypu silnika. Są to głównie silniki przystosowane do ciężkich samochodów bądź ciężarowych. Większym zainteresowaniem budzą silniki które pracują na mieszaninie paliwowej. Silniki te pracują z instalacja określaną czasami jako II generacją zawierającą: zbiornik LPG z króćcem gazu, centralkę sterującą, mikser, elektrozawór, parownik, przełącznik biegu jałowego, czujnik pomiaru w motorach z turbodoładowaniem, elektromagnetyczny zawór odcinający dopływ gazu ze zbiornika.

Ochrona środowiska:

W silnikach diesla olej napędowy nie dopala się całkowicie. W silnikach z wtryskiem bezpośrednim około 78% wtryskiwanego paliwa ulega reakcji spalaniu. Dodatkowo tworzą się szkodliwe gazy tlenek węgla CO, węglowodory HC, i cząsteczki stałe (sadza itp.). Po zastosowaniu mieszanki olej napędowy - LPG około 95 % paliwa ulega dopaleniu, dodatkowo zmniejsza się udział wyżej wymienionych składników toksycznych. Po zatem zastosowanie podwójnego mieszanki pozwala obniżyć ciśnienie wtryskiwanego paliwa. LPG – jest jednym z paliw ekologicznych, dlatego zastosowanie tego rodzaju paliwa sprzyja ochronie środowiska. Wśród zalet stosowanie LPG w silnikach diesla należy wspomnieć, że poprzez redukcje zanieczyszczeń, pozwalają utrzymać lepsza jakość oleju.

Jak działa?

Jeden z przykładów opracowanych przez firmę SpongerCars jest zastosowania LPG do silnika Diesla jako mieszaninę z olejem napędowym. Stosunek ON i LPG w mieszance tej wynosi 80:20. Uruchomienie silnika następuje przeważnie na ON w szczególności jeżeli jest niska temperatura na zewnątrz. Olej napędowy w tej mieszance służy do samozapłonu mieszanki w silniku, ponieważ jak wiadomo silniki wysokoprężne nie potrzebują iskry do zapłonu.

Drugi sposób zastosowania LPG jest opracowany prze firmę DFD IWEMA enterprise. Polega on na opracowaniu bardzo zaawansowanego sterownika gazu który steruje na podstawie informacji uzyskanych z obciążenia, prędkości obrotowej wału korbowego, temperatury w układzie wydechowym, ilości zużywanego ONL i LPG. Rozwiązanie to umożliwia zaadaptowanie każdego w miarę sprawnego (nie wyjeżdżonego) silnika Diesla z turbo i bez doładowania, jak i również z elektronicznie sterowanym pedałem gazu.

We wszystkich tych rozwiązaniach możliwe jest wyłączenie używania LPG i przejście na wykorzystanie jedynie ON.

Jakie są korzyści?

1. Oszczędność
Instalacja LPG w samochodach ciężarowych pozwala na wykorzystanie niespalanej części ON. W silnikach diesla tylko około70% ON ulega spalaniu. Technologia podwójnego zasilania LPG/ON pozwala uwolnić energię z niewykorzystanych wcześniej zasobów ON. Zamiast trafiać do układu wydechowego ON jest spalany dzięki instalacji LPG To właśnie tutaj rodzą się oszczędności. Policz ile konkretnie zaoszczędzisz. 
 

2. Znaczny , odczuwalny wzrost mocy i momentu obrotowego
Kierowca pojazdu, w którym zamontowano instalację LPG/ON odczuje znaczny wzrost mocy i momentu obrotowego. Nasze doświadczenie pozwala nam oszacować wzrost mocy i momentu obrotowego nawet na 25-30%. Dodatkową moc uzyskujemy bez najmniejszej ingerencji w silnik czy podzespoły samochodu. Jest ona efektem dopalenia niespalanej wcześniej części ON i nie ma żadnego związku z bardziej intensywną pracą silnika.
 

3. Poprawa kultury pracy silnika oraz mniejsza awaryjność podzespołów a także niższe koszty serwisu
Podniesienie mocy silnika ( dzięki dopalaniu części ON) nie powoduje zwiększenia zużycia silnika czy innych podzespołów. Wręcz przeciwnie. Większa moc uzyskana przy niższych obrotach pozwala na łagodniejszą eksploatację silnika. Podobnie z wysileniem pompy paliwa czy wtryskiwaczy. Silnik nasz posiada większą energię przy niższych obrotach nie dzięki wysilonej pracy pompy paliwa czy wtryskiwaczy a tylko dzięki wykorzystaniu blisko 100% energii ON- której nie wykorzystalibyśmy bez mieszanki LPG/ON. Znacznie niższa temperatura spalin powoduje niezaprzeczalny wzrost żywotności zaworów, turbiny i ogólnie silnika.
 

4. Ekologia
W przypadku zastosowania systemu zasilania LPG/ON około 95-100% paliwa ulega dopaleniu. Zmniejsza się udział tlenku węgla CO, węglowodoru HC, i cząsteczek stałych jako składników toksycznych w procesie spalania. Dodatkowo montaż instalacji zasilania LPG/ON pozwala na spełnienie norm ekologicznych ( emisji spalin) o jeden stopień wyższych względem posiadanych aktualnie ( np. Euro3 zamieni się na Euro4 z Euro4 na Euro5 itd.)


Jako firma zajmująca się produkcją wsporników do komercyjnych samochodów ciężarowych postanowiliśmy wzbogacić naszą ofertę o wsporniki do zbiorników dedykowanych montażowi instalacji gazowej do diesla. Są to wsporniki do zbiorników o średnicy 60 oraz 45. Więcej informacji można znaleźć w tym miejscu.

Wydrukuj

plPolski deDeutsch
Twój koszyk jest pusty
Kontakt


Marek Szulc

tel. +48 606 203 828

Łukasz Szulc

tel.+48 533 417 615

E-mail: 

szulc1@szulc.org.pl

info@marek-szulc.com

tel/fax: 068 385 37 79

NIP: 973-088-15-84

Bestseller - system tworzenia sklepów internetowych